۲۵ خرداد یا ۲۲ خرداد؟

ای کاش میرحسین و کروبی بجای 22 خرداد، 25 خرداد مردم را به تظاهرات دعوت میکردند. مگر نه اینکه 25 خرداد مال ماست. مگر نه اینکه 25 خرداد برگ زرین روزهای جنبش سبز است. مگر نه اینکه 25 خرداد بود که امام حسین تا آزادی به تسخیر مردم در آمد و نه 22 خرداد. مگر نه اینکه 25 خرداد اولین قدرت نمایی "رسمی" جنبش سبز به همراه میرحسین و کروبی و خاتمی (و همگان) بود. مگر نه اینکه خود میرحسین هم در سخنرانی های متعدد چند وقت اخیرش متذکر میشود که باید تاکید کرد روی 25 خرداد و اینکه این روز را بزرگ بشماریم و همیشه یادآوری کنیم. این روز، روز حماسه ماست حماسه شور و شعور. حماسه ملتی بزرگ که از دروغ طغیان کرد و قدرتش را به حکومت دروغ نشان داد و با راهپیمایی سکوتش، فهم و شعور بی کرانش را به جهانیان به رخ کشید.
ولی 22 خرداد مال ما نیست. 22 خرداد روز بزرگ کودتاست. روز بزرگ دروغ. روز بزرگ امثال ا.ن و دار و دسته اش. روزی که شعور مردم نادیده گرفته شد. و حتما هم حکومت برای این روز برنامه های زیادی خواهد داشت. (چیزی مانند بزرگداشت حماسه 2 خرداد در سالهای اولیه توسط اصلاح طلبان) 100% لقب حماسه به آن خواهد داد و جشنهایی و همایش هایی خواهد گرفت. شاید هم سخنرانی ا.ن را در آزادی در برنامه بگذارند! و باز هم قطار اتوبوسها و سیل ساندیس و حضور اجباری کارمندان اداره جات و... . ما نباید باز هم در دام آنها بیافتیم. جنبش در آستانه یک سالگی قرار دارد و باید دیگر به بلوغ رسیده باشد. 22 خرداد زمین آنهاست و توپ دست آنها!
باید به آنها نشان دهیم ملت به رغم تمام بگیر و ببندها و کشت و کشتارها، توانایی حضور، بسان25 خرداد را هزاران بار دیگر دارد. و چه فرصتی بهتر از 25 خرداد امسال در سالگرد حماسه سکوت.
(البته قصد من به هیچ وجه تفرقه افکنی نیست. من هم عضوی از بیشمار مردم سبزم. این تنها یک حسرت و شاید یک پیشنهاد است... ایکاش میر و شیخ 25 خرداد را برمی گزیدند.)

نظرات 3 + ارسال نظر
امیر جمعه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:26 ب.ظ http://axziba.blogsky.com

با سلام دوست سبز من اگه دوست داری یه سری به وبلاگ منم سر بزن ما هم سبز هستیم اگه هم دوست داشتی تبادل لینک کنیم

محمد جمعه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:41 ق.ظ

سلام عزیزم
ببین جوردیگه باید به مطلب نگاه کنی
میر حسین از قبل از عید تاکید زیادی روی 25 خرداد داشت
حتی توی پیام عیدش گفت که همه باید از اون روز مطلع بشن
ولی 22 خرداد هم نمیشه دسته کم گرفت
اولین قدرت نمایی ما پیش از انتخابات بود
شکوهش 22 خرداد و اوجش 25 خرداد
اگر 25 خرداد فقط تهران بود یادمون باشه 22 خرداد کل ایران علیه این دیکتاتوری به پا خواست
تو خرداد اعتراض ها شروع میشه
و 22 خرداد میتونه پلی باشه برای حضور عظیم در 25 خرداد
شما فکرشو بکن 22 خرداد یک جمعیتی جمع بشه و عکسا و فیلماش منتشر بشه مردم ترسشون میریزه و واسه 25 خرداد حضور بزرگتری رو داریم

احسان چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:15 ب.ظ

دوست سبز من سلام.
شما هم 22خرداد بیا هم 25خرداد.
22 خرداد به کودتا اعتراض میکنیم و 25 خرداد علیه کودتا.
سبز باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد