قصه قرقیزستان و اطلاع رسانی

بعد از دیدن اوضاع قرقیزستان به نظرم رسید که یکی از بزرگترین اشتباهات جنبش تسخیر نکردن صدا و سیمای کودتا بود. یعنی واقعا نمیشد اونجا رو گرفت؟ شما فکر کنید اگه از 3 میلیون نفری که تو 25 خرداد اومدن 100 هزار تاشون (یا 10 هزار تا!) میرفتن سمت صداوسیما، نمیتونستن اونجا رو بگیرن؟ بعدش هم یه چندتا بیانیه میرحسین رو پخش میکردند، باور کنید نظام برمی گشت! یکی از مهمترین مشکلات جنبش این بود که مردم شهرهای کوچک در سراسر کشور واقعا از اوضاع تهران خبر نداشتند. الان قضیه فرق میکنه که خیلی سطح آگاهی ها رفت بالا و مردم کل کشور تقریبا فهمیدند چی شده در انتخابات و بعد از آن، ولی اون اوایل حکومت بی شرف واقعا خوب عمل کرد و تقریبا تمام وسایل اطلاع رسانی رو بست. من یادمه حتی تو خود شهر تهران هم بودند آدمهایی (که تنها وسیله اطلاع رسانی آنها تلویزیون بود) که از اطرافشان خبر نداشتند. حالا چه برسه به شهرستانها. تلویزیون ضرغامی فردای انتخابات پیام تبریک میرحسین و کروبی و محسن رضایی‌ (م.رض!) رو پخش کرد (که چند روز قبلش از کاندیداها ضبط کرده بود! و شما تصور کن کسی که فقط و فقط تلویزیون کودتا رو میبینه (و البته بهش اعتماد داره) چی فکر میکنه؟ واقعا اون روزها بیشترین نیاز ما تسخیر تلویزیون (حتی به مدت چند ساعت) بود تا امروز تو ایران آزاد زندگی میکردیم!

نظرات 8 + ارسال نظر
درنا پنج‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 06:54 ب.ظ http://iranesabz15.blogspot.com/

برای پشتیبانی از جنبش کارگری و راهپیمایی 11 و 12 اردیبهشت همه ی وبلاگ های سبز سایت جنبش کارگری رو پیوند بدن
http://www.jonbeshekargary.org/

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 06:59 ب.ظ

وعده ی ما ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت به مناسبت روز کارگر و معلم
اسکناس نویسی بهترین روش برای آگاه سازی کارگران است بگذارید کارگران بدانند ما پشتشان هستیم و از آنجه در سفره هایشان می گذرد آگاهیم
وعده ی ما 11 اردیبهشت روز کارگر سبز ساعت 10 صبح مقابل وزارت کار (خیابان آزادی)

رسانه شمایید

زوج سبز ( پدر سبز ) پنج‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:00 ب.ظ http://www.zogesabz8.blogsky.com

واقعا گل گفتی


منم باهات موافقم


یه چیو فقط نفهمیدم.... مردم تفنگ از کجا اورده بودن

تفنگ؟؟؟؟ کی گفت تفنگ؟؟ تو فکر میکنی اگه ۱۰۰ هزار آدم بریزن اونجا اصلا نیازی به تفنگ هست؟

بیسواد جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:28 ق.ظ

صدا و سیما کنترلی روی فرستنده ها ندارد و در صورت تصرف صدا و سیما برق آن قطع شده و فرستنده های سپاه به کار می افتند. سر فرصت گردان های تکاور سپاه صدا و سیما را پس میگیرند و به نام مبارزه با ضد انقلاب دمار از روزگار مردم بیگناه میکشند. بهتر است بجای اینکه از قرقیزستان تقلید کنید فکر راه های بدون خشونت و فرا گیر باشید. روشن کردن افکار توده ها بهتر از سنگ انداختن و آتش افروزی اثر دارد.

من فقط حسرت گذشته رو خوردم نه ایده ای دادم نه برنامه ای ریختم و نه از قرقیزستان تقلید کردم! به نظرم اون روز میشد ریخت و صدا و سیما رو گرفت. همین. مطمئن باش منم دغدغه "روشن کردن افکار توده ها" رو دارم که این حرفها رو زدم. بهتر است متن رو یک بار دیگر بخونید

[ بدون نام ] جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:28 ق.ظ

چهار تا دیگه احمق مثل تو داشتیم فردا ارتشم تسخیر کرده بودیم/

مسیح جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:05 ب.ظ http://www.ghanase.blogfa.com

خدا انشالله هر چی زودتر شفایت بدهد...
میگم این جمعیت سه میلیونی ۲۵ خرداد،22 بهمن کجا بودند؟
نکنه رفته بودند صدا وسیما را بگیرند!!!

محمد جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:20 ب.ظ

پیشنهادی بود که خودم در آن روزها شنیدم و بهش فکر کردم، اما همونجوری که دوستمون گفته، صدا و سیما پس از تسخیر دیگر کنترلی بر رسانه های تصویری ندارد، فرستنده های سپاه از خارج از تهران کار را به دست می گیرند. با تمام حماقت های حکومت ولی فقیه، از انقلاب 57 درس گرفته اند.
ایران را با قرقیزستان نمی شود مقایسه کرد، ارتش در قرقیزستان با مردم درگیر نشد، تنها پلیس ضد شورش و کماندوهایش بودند و چه زود مردم به کاخ ریاست جمهوری رسیدند. غیر موثق 100 نفر کشته داده اند، اما در ایران پلیس + لباس شخصی ها + گروهی از سپاه + بسیج در مقابل مردم قرار گرفته اند. تنها در راهپیمایی های آرام مردم در چند ماهه اول، غیر موثق بیش از 100 نفر در ایران کشته شدند.

نیما جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:45 ب.ظ http://irangreenmile.blogspot.com

صدا و سیما برنامه های از قبل ضبط شده برای چنین مواقعی داره تا حتی در صورت قطع ماهواره از طریق فیبر نوری و ساختمانهای بحران که در شهرستانهای بزرگ ایجاد کردند این برنامه ها را پخش کنند ، اما با وجود این مسائل چنین کاری بزرگترین تأثیر را بر دگرگونی وضعیت خواهد داشت چون به هر حال ایستگاههای بحران و برنامه های ضبط شده تأثیر مرکز اصلی صدا و سیما را در چنین مواقعی نخواهند داشت ، در این مواقع با خرابکاریهای ساده بر روی خط انتقال شهرستانها میتوان قطعی برق ایجاد کرد که به طور معمول شرایط را عجیب و بحرانی میکند.
طرح سبز ( چاپ عکس نمادهای جنبش بر روی اسکناس ) :
www.irangreenmile.blogspot.com
لطفاً اطلاع رسانی کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد